Termin kolejnej dostawy jest jeszcze nieznany, będę informował na bieżąco - monitoruję sytuację non stop, bo zainteresowanie jest ultrawysokie

Moderator: Informator
Gdzie i za ile najoptymalniej kupić SVII ?Czornyj pisze:Czyli dla użytkowników mva.pl +/- tak, SVII taniej, sensor i1Display Pro 800PLN (jedyny sensowny), można też zlecić kalibrację przed wysyłką.
Termin kolejnej dostawy jest jeszcze nieznany, będę informował na bieżąco - monitoruję sytuację non stop, bo zainteresowanie jest ultrawysokie
W przeciwnym wypadku spodziewałbym się problemów z utrzymaniem stabilności barwy podświetlenia. Odpowiednie oczujnikowanie ma seria PA/SV/SVR u NEC oraz CX/CG u EIZO (co do CS to nie jestem pewien). Jednak EA to seria biurowa, nadzwyczajna seria biurowa, wyposażona w 10 bitowy panel, podświetlenie GB-r LED, 14bit LUT, a może nawet DUC/DUE/ColorComp (do sprawdzenia). Czy ma jednak czujnik RGB? Nie wiem. Jeśli czujnik jest, to powinno być dobrze.Wojciech Kosek pisze:
EA275UHD ma podświetlenie W-LED, które tak dramatycznie nie wariuje przy zmianie mocy podświetlenia.Wojciech Kosek pisze:1. Monitory z serii PA posiadają następujące rozdzielczości bitowe paneli: PA242W - 8bit+FRC, PA272W - 8bit+FRC, PA302-10bit
2. Monitory z serii PA posiadają niezależne sterowanie jasnością diody zielonej i niebieskiej w układzie GB-r, gdzie obie diody pokryte są czerwonym fosforem. Obie diody posiadają niezależne układy zasilania! Pragnę nadmienić, że zupełnie inne diody stosowane są w przypadku paneli PLS.
3. Monitory z serii PA posiadają zintegrowany czujnik RGB badający podświetlenie w zakresie jego jasności oraz skorelowanej temperatury barwowej w czasie rzeczywistym! Czujnik ten pozwala na utrzymanie zadanej jasności i temperatury barwowej w określonym czasie.
4. Czujnik RGB jest dodatkowo REKALIBROWANY za pomocą oprogramowania SpectraView II, które dostępne jest dla klientów z rynku Ameryki Północnej i Południowej. Po więcej technicznych szczegółów bardzo proszę o bezpośredni kontakt ze mną poprzez biuro NEC Display Solutions w Krakowie. Rekalibracja odbywa się każdorazowo przy kalibracji za pomocą zewnętrznego kolorymetru.
5. Monitory z serii PA posiadają możliwość programowania tablicy LUT o rozdzielczości 14 bit na każdy kanał R,G,B. Oznacza to w praktyce możliwość sprzętowej kalibracji za pomocą oprogramowania SpectraView II, które jest niedostępne dla klientów z regionu EMEA. Niemniej jednak monitory z serii PA posiadają taką funkcjonalność!
6. Procesor monitora poza informacjami z wewnętrznego czujnika RGB, układu niezależnego zasilania diody zielonej i niebieskiej oraz układu PWM pobiera również informację z czujnika temperatury otoczenia i panelu oraz czujnika położenia panelu (pion/poziom) w celu poprawnego wyświetlenia kolorów na ekranie. Po więcej technicznych szczegółów bardzo proszę o bezpośredni kontakt ze mną poprzez biuro NEC Display Solutions w Krakowie.
Działa toto, czy tylko jest w menu?Czornyj pisze:Jednolitoś bez szału, nie ma kompensacji, więc cudów też nie. Ale wizualnie jest ok, mura nie rzuca się w oczy, nie ma wyraźnych ciemnych plam czy rozjaśnień.
Od wczoraj nacieszam się tym monitoremmax pisze:Działa toto, czy tylko jest w menu?
Z tych wymagań wychodzi mi NEC PA322UHD.srebrnylis pisze:Potrzebuję na pewno dużej przestrzeni roboczej (27-30") przy wysokiej rozdzielczości. Pracując z aplikacjami 3d potrzebuję przestrzeni na dużą ilość narzędzi. Te cechy przydarzą się też w pracy ze zdjęciami, ilustracją, webdesignem i DTP. 2560 x 1440 które oferuje CX271 jest wystarczające, ale 3840x2160 które daje EA275UHD to oczywista korzyść. Będę się też zajmował fotografią - w zasadzie zaraz zacznę rozglądać się za akcesoriami do fotografii studyjnej produktu - na to będą zlecenia. Myślę też o zwiększaniu zakresu usług fotograficznych (ślubna? produktowa). Okładka ELLE raczej się nie trafi;) więc - hiper wypasu - nie potrzebuję (szkoda by mi było kasy). Większą kasę inwestuję w solidną stację roboczą, która uciągnie projekty 3d - tu nie mam większch problemów z wyborem.
Tyle w kewstii definicji i przestrzeni. Kolejną sprawą jest KOLOR.
Zależy mi na dobrym odwzorowaniu barw, nie chciałbym żeby coś co u mnie wygląda na lekko zielonkawe, na dobrze skalibrowanym monitorze czy wydruku okazało się żółte, albo coś co na moim jest czarne, na innym miało detal w odcieniach szarości. Dotychczas po prostu projektując starałem się uzyskać jak najlepszy efekt na zdecydowanie "cywilnych" ekranach. Zwykle się to sprawdzało, ale stanie w miejscu to cofanie się...
Bo stanowi świetny kompromis. Ale kompromis. Jeśli nie chcesz kompromisu => NEC PA322UHD.srebrnylis pisze:W przypadku EA275UHD - jaki sens kupowania monitora za 5000zł (wliczając 1display pro i soft) jeśli nie oferuje możliwości
"profesjonalnej pracy z kolorem"?
Monitory szerokogamutowe, z podświetleniem GB-r LED: tylko profesjonalne, z kompletem czujników utrzymujących w ryzach to podświetlenie: NEC PA, EIZO CX.srebrnylis pisze:Za połowę tej ceny można kupić Dell P2715Q, który ma 4k i dokładnie takie samo pokrycie Adobe RGB. Może taki DELL to jest rozwiązanie? I zainwestować więcej kasy w sprzęt foto?
Nie widzę nic o AdobeRGB. Radzę poczytać, aby uchwycić różnicę. Mam niejasne wrażenie, że nie wiesz w czym rzecz. A to utrudnia świadomy wybór.DELL pisze:wide color coverage at 99% sRGB
Jeden i drugi można skalibrować. Nie widzę powodu, aby koncentrować się w tym punkcie na różnicach w obsłudze programów kalibracyjnych. NEC EA275UHD trzeba kalibrować, bo fabrycznie nie jest ustawiany. EIZO CX jest fabrycznie ustawiany, ale bez kalibratora ciężko coś w nim zmienić. EIZO uznaje, że do pracy z ich monitorami graficznymi kalibrator musi być. W NECu PA masz pewien wybór. Możesz wybrać rozwiązanie bezkompromisowe, jak w EIZO, i kalibrować. Możesz też wykorzystać kalibrację fabryczną i oprogramowanie wraz z MultiProfilerem. Teoretycznie mniej purystyczne rozwiązanie, ale dające dobre efekty niższym kosztem (jakiś kompromis).srebrnylis pisze:KALIBRACJA
Na obecnym etapie nie jestem w stanie określić czy rozwiązania EIZO czy NEC są wygodniejsze.
Nie mam też porównania obu programów tj: SVII/Multiprofiler i Colornavigator. Przy EIZO myśałem o zleceniu wstępnej kalibracji i potem monitor będzie pilnował nastaw, ale moje pomieszczenie będzie zmienne (dzienne i sztuczne światło) więc czy ma to sens?, przy NEC myślałem o kupnie i1display pro i samodzielnej kalibracji.
Raz czytam, że SVII/Multiprofiler to namiastka tego co oferuje EIZO, a za chwilę, że SVII/Multiprofiler to super sprawa bo zastępuje kalibrację. Zgłupieć idzie...
Adobe RGB z podświetleniem GB-r LED jest stabilne pod warunkiem oczujnikowania (czujniki RGB działające w czasie rzeczywistym). Występują w NEC PA i EIZO CX (może też CS, do sprawdzenia).srebrnylis pisze:Z tego co było wcześniej pisane W-LED jest lepszy przy zmianie mocy podświetlenia (nie wariuje).
Jeśli nie jesteś astygmatykiem lub nie nosisz soczewek okularowych dużej mocy, rodzaj podświetlenia nie powinien mieć dla ciebie dużego znaczenia.srebrnylis pisze:OCZY
Ostanie, ale chyba najważniejsze. A zarazem nie mam bladego pojęcia: czy któryś tych monitorów będzie w stanie oszczędzać oczy lepiej od drugiego?
Radzę jeszcze długo poczytać forum. Mam wrażenie, że na razie błądzisz i nie wiesz czego potrzebujesz. A to utrudnia wybór.srebrnylis pisze:To tyle mojego podsumowania. Co radzisz?
Mówi Pan o monitorach z zupełnie innych klas. Trudno mówić o porównywaniu tych konstrukcji w dziedzinie koloru. EIZO CX/CG to pełnoprawne monitory graficzne. Są jak plastelina. Może je Pan dowolnie ustawiać do zadania jakie przed nimi staną. NEC EA to monitory klasy ogólnej i biurowej. Kalibracja jest w nich "na przyczepkę" i na dodatek za dopłatą. Niektórzy przeceniają jej rolę, postrzegając sprawę jednowymiarowo: Jest kalibracja - dobrze, nie ma kalibracji - źle. Niejednokrotnie dawałem prosty przykład: Proszę sprawdzić możliwość skorygowania barwy żółtej, która ni w ząb na ekranie nie zgadza się z tym jaka powinna być a jaką widzimy na wydruku. Powszechny problem. Także, kalibracja może być zrealizowana na wiele sposobów jakościowych. O kalibracji w pełnym tego słowa znaczeniu, możemy mówić, kiedy monitor można ustawić neutralnie z błędami na granicy ludzkiej percepcji. Technika daje już takie możliwości, ale nie ma w monitorach biurowych/uniwersalnych/korporacyjnych, nawet najlepszych.srebrnylis pisze:Kolejną sprawą jest KOLOR.
Nie raz pisano, że ColorNavigator to obecnie najlepsze, najbardziej intuicyjnie obsługiwane, najbardziej zaawansowane i idiotoodporne oprogramowanie zarządzające. SVII spełnia podstawowe funkcje kalibracyjne, ale to nie ta liga. Multiprofiler to w ogóle nie jest kalibracja, tylko manipulacja na bazie fabrycznych ustawień.srebrnylis pisze:Na obecnym etapie nie jestem w stanie określić czy rozwiązania EIZO czy NEC są wygodniejsze.
Podświetlenie oparte o niebieską diodę może dawać wyczuwalnie niekorzystny odbiór bieli. Wynika to z większego udziału niebieskiego w widmie.srebrnylis pisze:A jak wygląda kwestia trwałości monitora w kontekście zastosowania GBr LED vs W-LED ? Jest jakaś różnica?
Czornyj pisze pozytywnie o tym co akurat reklamuje. Sorry, za ostrość wypowiedzi ale tak jest. Raz superlatywy o GBr, innym razem o W-LED, zależnie co akurat ulubiona firma lansuje. Podświetlenia dwukolorowe dają lepsze widmo, możliwość manipulacji podświetleniem. O trwałości GBr trudno coś na razie powiedzieć, ale widziałem już W-LED-y ze zdegradowanym lumonoforem, GBr-ów na razie nie, pomimo że tak są podświetlane monitory zawodowe, a te są tłuczone od rana do nocy.srebrnylis pisze:Czornyj napisał "Podświetlenie GBr LED jest też z natury rzeczy stabilne i trwałe, co umożliwia zawodowe wykorzystywanie monitora o
nienagannych parametrach przez - lekko licząc - 10-15 lat." Brzmi dobrze, jak to jest z W-LED? Jaką matrycę ma CX271?
Oczywiście, że w tej kategorii NIE może wygrać W-LED. Problemem jest widmo i znów udział niebieskiego.srebrnylis pisze:Ostanie, ale chyba najważniejsze. A zarazem nie mam bladego pojęcia: czy któryś tych monitorów będzie w stanie oszczędzać oczy lepiej od drugiego?
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość