Zmiana na EIZO

Ogólne pytania i dyskusje dotyczące monitorów do celów uniwersalnych.
Keehl
Posty: 8
Rejestracja: 16 sierpnia 2015, 23:34 - ndz

Zmiana na EIZO

16 sierpnia 2015, 23:42 - ndz

Witam,

Ostatnio nabyłem monitor: Iiyama XB2483HSU. Niestety na to forum natrafiłem już po fakcie (czyli po kupnie). Poszukiwałem monitora jak najbardziej przyjaznego dla oczu. Zapewne jakbym wcześniej tutaj trafił to pewnie kupiłym Eizo EV2450 (i by nie było tego tematu :D), który z tego co tutaj wyczytałem, byłby w porządku do moich zastosowań (długie ślęczenie przed kompem - czytanie, programowanie, nie jestem grafikiem, więc nie zależy mi na super barwach). Na szczęście monitor nabyłem przez internet, i jeszcze nie minął termin 14 dni, dlatego myślę nad jego zwrotem i kupnem wspomnianego Eizo. Czytałem m.in. tutaj, co może wpływać negatywnie na oczy (jeżeli chodzi o monitor) i zapamiętałem takie czynniki: jaskrawość, migotanie, niebieskie światło. Testowałem trochę nabytą Iiyamą i doszedłem do następujących wniosków:
- jaskrawość można ustawić na naprawdę niski poziom (co prawda nie taki jak Eizo, które z tego co czytałem startuje praktycznie od 0), ale myślę, że jest on wystarczająco niski
- posiada technologię flicker-free (i rzeczwiście, nagrywając ekran komórkę nie widzę przesuwających się pasów, jak miało to miejsce w moim poprzednim Dellu U2311H, ponadto wydaje mi się, że rzeczywiście wzrok mniej się męczy niż w przypadku Della)
- ma tryb do pracy z tekstem i redukcji niebieskiego światła (zdaję sobie sprawę, że to jest kwestia jedynie zmniejszenia temperatury barw :) )